8.5.08

Avui em costa molt aixecar-me, i dins del llit dono voltes i penso en coses que haig de fer abans de marxar, faig càlculs de quan hauré de portar trastos cap a Girona i quins hauré de deixar aquí

Per exemple, haig d'anar a tallar-me el serrell JA -avui-. Poc abans de marxar, me'l tornaré a tallar, i també el cabell, així podré aguantar fins a la tornada sense haver d'anar a la perruqueria, que és una cosa que em fa sempre una mandra horrible

Un cop fet l'examen del nivell D, també podré oblidar-me d'aquesta cosa horrible i dedicar-me a trampejar el rus fins a final de curs i, sobretot, a començar a aprendre vocabulari en serbi, com em va dir en Dobri. Deixa't de gramàtiques, em va dir. Aprèn paraules

Després, encara no he decidit si prepararé la maleta a Barcelona o a Girona. Tampoc he decidit encara què m'emportaré i què no. És diferent preparar una maleta de viatge que una per quan vas a instal·lar-te a un lloc. De totes maneres, no vull emportar-me gaires coses

Tinc moltes ganes de poder-me llegir llibres en serbi d'escriptors serbis -o croats o bosnis-. Segur que Pavic no sona igual amb serbi, ni tampoc Kis. Deixant de banda les traduccions, que poden ser més o menys bones, en fi.. vull llegir en directe! Estic segura que la meva companya de pis, la Zlata, que és estudiant de literatura i llengua sèrbia, em farà molt feliç

Haig d'anar, també, a fer-me l'assegurança. Suposo que hi podria anar demà a la tarda, i així ja està fet. El passaport, que ha de tenir validesa de més de tres mesos, ja està fet -me'l vaig renovar abans de marxar a Eslovènia-. A la web del ministeri d'assumptes exteriors, avisen de quines zones són perilloses i quines no. Diuen que al sud sí, al nord no. Jo vaig al nord, però no em faria res anar fins al sud, encara que Kosovo no és la part que més m'atrau dels Balcans. També diuen que vagis en compte amb les manifestacions que podrien produir-se en dates històriques clau i en celebracions esportives. Una data històrica clau és el 28 de juny. El nostre 11 de setembre. El 28 de juny és la diada nacional de sèrbia i el dia que van perdre la batalla de Kosovo, o sigui que pot ser força interessant, ser a Belgrad

I per ara, aquests són els preparatius. Haig de respondre els mails d'en Dobri i de la Zlata. Vaig a tallar-me el serrell