6.8.08

Dilluns i dimarts i despres tot torna a la vida

Diumenge al vespre em quedo sola al pis i passo el dilluns i el dimarts fent una marato espectacular de cinema iugoslavic i nomes surto per treure les escombraries, anar a comprar menjar i.. ja esta (tampoc es necessiten tantes coses, nomes en dos dies)
Ningu es a Belgrad. Tothom es fora. I jo m'empasso pel.licules i pel.licules iugoslaves. Dimarts al vespre he quedat amb la Natasa, pero li dic de passar-ho al dimecres, que es quan tinc pensat de tornar a la vida

Dimecres al mati em desperto, ja no tinc ganes de mirar pel.licules. Em dutxo, esmorzo, surto a fora

Camino fins al Sava1, m'acosto al port2, enfilo les escales del pont de Brankovo3, entro al museu etnografic (gairebe hi soc sola)4, vaig a comprar-me un tros de pizza a Bucko5 (i la noia que les serveix per fi no es antipatica amb mi!), camino per Dzordz Vasinton6 fins a la parada del bus, arribo al pis i dino amb familia7

1


2


3


4


5


6


7



Despres miro Friends i Me llamo Earl al canal croat
Vaig a comprar al super perque s'ha acabat el cafe. Quan torno em truca la Zlata per dir-me que arribara cap a les 9, pero jo no hi sere perque he quedat amb la Natasa
En poca estona, tothom torna a apareixer. Em truca la Milena per si vull quedar aquest vespre (no puc). Em trucara dema. M'envien missatges en Marko i en Dobri, en Marko per si vull quedar avui (no puc), en Dobri per si vull anar a Guca divendres (si vull!). Em truca la Biljana, que ja ha tornat de Croacia i que dema em tornara a trucar. M'envia un missatge la Natasa que no pot quedar avui, que millor dema. Quedo amb en Marko per d'aqui una estona

--

Mentre soc a casa en Marko m'envia un missatge la Smee, que tambe acaba de tornar de Croacia. Aquesta si que no me l'esperava!
Tambe hi volta un frances de Toulose, per casa en Marko, que m'explica que quan viatja intenta dormir sempre a fora, o sigui que se'n va als camps de Mirijevo a estirar-hi el sac i ja deu estar dormint, perque no porta rellotge i s'aixeca amb la llum del sol

5 comentaris:

Ramon Mas Elias ha dit...

hola Laura,

i es pot saber què has vist de cinema "iugoslàvic" aquests dies?... alguna recomanació?

Unknown ha dit...

A veure, totes les pelicules llistades al marge dret del bloq les recomano (sota el nom de Filmovi), les que no m'agraden no les poso, pero tambe depen una mica dels gustos que tinguis

Crna macka, beli macor, Underground i Zivot je cudo son les tres d'en Kusturica que he vist. La mes currada pel meu gust es Underground, pero tambe irremediablement llarga, i com mes detalls coneguis de Iugoslavia mes la disfrutaras. Crna macka, beli macor (gato negro gato blanco) mola molt i es divertida i de colors i en el fons m'agrada mes que Underground, perque no te tan de contingut metaforic

No Man's Land i Lepa sela lepo gore son dues pelicules forca noves que parlen sobre les guerres dels 90. Els arguments son forca semblants, dos bandols absolutament iguals enfrontats, pero potser esta una mica mes currat a No Man's Land (rectifico, a No Man's Land esta moolt mes currat). Les dues estan be, pero, si les trobes mira-les (no crec que tinguis problemes amb No Man's Land, potser sera mes complicat amb l'altra)

Rane (Ferides) i Apsolutnih Sto tambe parlen les dues del mateix, de les joves generacions perdudes durant els 90. Hmm.. Rane potser te un punt mes d'humor balcanic, Apsolutnih Sto te un aire mes a Trainspotting

Balkanski Spijun (espies balcanics) i Tito i ja (Tito i jo) parlen de l'epoca Tito, pero no tenen gaire a veure, be, s'assemblen en el tipus d'humor (una mica boig i acid), i tambe la critica al regim i bla bla bla. A la llista de Filmovi, pots clicar damunt dels enllacos i podras veure els arguments :)

Per ultim, Ko to tamo peva.. oh! busca-la! Es vella i els subtitols que es troben per internet son un desastre (van amb uns cinc segons de retras), pero fa pinta de ser tot un classic d'aquestes terres! El videoclip de la canco Unza Unza Time te un aire a la pelicula, no m'estranyaria que hi hagues una part d'homenatge, encara que ves a saber

Anònim ha dit...

Perdo, soc jo la que firma el comentari anterior..

Ramon Mas Elias ha dit...

ja veig que et va més el bloc que el mail...

bromes a part, moltes gràcies per les recomanacions. Sàpigues que sóc un bon cinèfil balcànic, sobretot iugoslau, i m'empasso tot el que puc sobre aquesta zona, tant si arriben als cinemes d'aqui com si me les puc baixar amb subtitols.

Sí, ja havia vist la teva filmovi i m'havia apuntat alguns titols que no he vist: Rane (Ferides) i Apsolutnih Sto, Balkanski Spijun, Lepa sela lepo gore i Ko to tamo peva. M'apunto sobretot aquesta darrera que dius. El problema es trobar-les amb subtitols anglesos o espanyols, a veure si tinc sort. Pel que fa a Tito i jo la tinc des de fa temps baixada, pero com que es nomes en serbocroat me n'entero de ben poc.

De Kusturica he vist totes les pelis que ha dirigit (unes 8 crec). I sí, Underground és la millor. És llarga, però a mi no se m'en fa pas, potser l'he vist 3 o 4 vegades. No man's land també l'he vista, està força bé, en el seu moment va tenir força èxit.

Jo et recomano, però potser ja les has vist, les del serbi Goran Paskaljevic (Optimisti, Somni d'una nit d'hivern, Balkan Cabaret, etc). I altres dels darrers anys bòsnies com Grbavica, Go West i Fraulein (bé, aquesta és mig suïssa). També tinc Balkan Ekspres i Made in Yugoslavia, però encara no les he vist.

de gat blanc... a gata negra...
bona nit!

leanan ha dit...

Heheh, nomes es que acostumo a tenir mes mails que comentaris al bloq per contestar :P


De Tito i ja, en vaig trobar els subtitols per internet, prova a subbiee.com

Apsolutnih 100 es la menys "balcanica" de totes,
Si ja has vist forca pelis de guerres d'aqui, potser Lepa Sela Lepo Gore et semblara una mica mes del mateix


m'apunto els titols :)