1.8.08

Novi Beograd i Zemun

Per dinar em fare un plat de sopa, una amanida de tomata i un tros de pa. Ahir vaig dinar un pebrot farcit d'arros, carn i tomata que havia fet la mare de la Jelena i que en quedava un a la nevera


(el pebrot)

Pero aixo de dinar va ser cap a les tres o mes tard. Abans havia anat a passejar per Novi Beograd i Zemun

La Zlata, la Nataša i en Dobri treballen durant tot el mati i part de la tarda. La Jelena i l'Ana son al seu poble. En Nikola es a Montenegro. La Biljana i la Smee son a Croacia. La Tamara a Grecia. En Nik a Milwaukee. En Marko a una mena de campament hippi que aquest any es fa a Serbia. I aquests son, mes o menys, els meus mes millors amics en aquest pais. Com que no podia quedar amb ningu, doncs, me'n vaig anar xinoxano cap a Zemun. Per anar a Zemun des de Belgrad abans de creuar Novi Beograd, i com que tambe ho volia veure vaig anar amb el meu bus (16) fins a la ultima parada (a Novi Beograd) per veure una mica com era, ja que nomes hi havia passat amb cotxe
Vaig pujar al bus, vaig marcar el bitllet (perque nomes pago el bitllet quan jugo a anar de viatge amb transport public) i em sentia com si anes de viatge. Al meu costat seia un vellet amb basto i boina, a l'altra banda de passadis seia un altre vellet que parlava amb el del meu costat, al damunt del conductor hi havia aquesta enganxina


(jugoslavien!)

i em va venir un moment d'aquells trascendentals al damunt, be, trascendentals tampoc, nomes que agafes consciencia d'on ets, i vaig fer uau! que soc a Belgrad! i em van venir tot de nervis a dins l'estomac

Vaig arribar a Novi Beograd i vaig passejar una mica i vaig flipar. Aquests edificis em fan flipar, i aixo nomes es una part petita d'aquest barri, perque es un barri mooooolt gran i espaios











i vaig arribar al Danubi. Seguint el passeig al costat del Danubi, al costat de barquetes-bar-restaurant i barquetes normals, vas a parar a Zemun. Quin goig, passejar pel costat del Danubi.. (encara que a aquest tros de mon esta brut..)









i sense adonar-nos-en, hem arribat a Zemun. M'hi vaig perdre una bona estona.. Tota una sorpresa, Zemun! No m'estranya que els d'aquest poble-ciutat-barriDeBelgrad diguin que no son de Belgrad.. no te res a veure! Per alguna cosa, en epoques de conquestes otomanes i centre europees, Belgrad es va quedar a una banda de riu i Zemun a l'altre













si veniu a Belgrad, val la pena gastar mig dia en aquesta part de la ciutat (el passeig del Danubi i Zemun)

veniu a Belgrad!