23.6.08

50 posts

Porto ja aqui, no se.. no gaire, la veritat, pero comenco a saber dir paraules sueltes en serbi. Com que es comenca nomes sabent les mes essencials (no aprendre a dir el primer dia, per exemple, roda de cotxe)(aixo era per fer-me la xula, se com es diu roda de cotxe, guma)(i herba verda, zelena trava), anem a fer un repas per qui es vulgui endinsar en el bonic mon del serbi, amb una petita llista que segurament es mes practica que la que posen a les guies (escrit en una especia de transcripcio fonetica d'estar per casa)

Dobar dan - bon dia (per tot el dia)
Dobro yutro - bon dia (pel mati)
Dobro vetcher - bona nit
Laku noch - bona nit (per quan vas a dormir nomes)
Do yaya, super, extra - mola
Katastrofa! - catastrofa!
Ya sam - jo soc
Gde ye.. - on e's
Trafika - lloc on venen els tiquets de bus, diaris, etc
Tramvai, Troll, Autobus - metodes de transport
Stantsia .. - parada .. i qualsevol del metodes de transport anterior
yednu kartu, molim - un bitllet, siupslau
Isviniti - perdoni
Molim - siusplau
Ya jotchu - jo vull
Ya mogu - jo puc
Ya idem - jo vaig
Yedan, dva, tri, txetiri, pet, xest, sedam, osam, debet, deset 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 (del 8 no n'estic segura)
Kako se kajetse.. - Com es diu..
Xto je .. - que es ..
Idemo - som-hi, anem-hi
ayde ayde! - vinga vinga!
Da - si
Ne - no
Moshda - potser
Ya razumem - jo entenc
Ya govorim - jo parlo
Ya znam - jo se
Pekara - a tot arreu trobareu pekaras, son fleques, pero n'hi ha mes que a Barcelona
Boda - aigua
Pivo - cervesa
Riba - peix, pero tambe una noia guapa
Maixka - gat, pero tambe com Riba
Meso - carn
Reka - riu
Grad - ciutat
Zgrada - edifici
Stan - pis
Ali - pero
Ili - o
i - i
shto\shta - que
Ko - qui
Kad - quan
Niko - ningu
Nikad - mai
Nishta - res

i ovo je enough za dan
(do jaja)(es tan divertit com ho diuen! s'ha de fer una o molt rodona, i posar molt d'emfasi a la primera a de jaja -que no es diu jaja, es diu yaya-)

Do jaja


Ai, si
Jebiga - Fuck
Neseri - don't shit
Pischkati materina - you're mother is a pussy
Jebice - Fuck you
Od jebi - Fuck off
Pushiga - no ho acabo de tenir clar, ja ho tornare a preguntar..
Jedi govna - eat shit
Jebem ti mater - fuck your mother


I ara ja podeu parlar!

- Gde je trafika
- Ne znam
- Jebice
- Jebice ti
- oooh, katastrofa!