28.6.08

Menjar

Valjevo, que mes que mes.. (estic esperant les fotos que vam fer), que mes puc explicar.. (que mes puc intentar explicar d'una manera ordenada, seria mes aviat la pregunta)
Balkanski way of life, so, with escenes variades. Vazi? Vazi (mireu, no us podeu imaginar el garbuix d'idiomes que tinc al cap..)

Per exemple, sec al menjador amb la iaia d'en Nik, m'explica alguna cosa de paris, que sabia alguna paraula de frances, em pregunta com es diu kuca amb frances, jo li dic "masion", pero ella diu que no, diu que ha viscut a paris molt temps i que alla hi cosia roba. Em fa seure a la cadira (fins al moment seia a una butaca, amb vistes a l'aire condicionat, una nevera d'aquelles estirades amb un fogonet per fer cafe, un moble de posar decoracio (basicament fotos de la graduacio del seu net), una taula amb un tapete i moltes coses al damunt (gots, plats, fotos, una caixa metalica de werthers original), sec a la cadira doncs, amb el colze recolzat a la taula, i em posa al davant un pot de vidre amb mel, una cullera i un got amb aigua, m'obliga a menjar-me una cullerada de mel, poso la cullera dins la mel, me la poso a la boca, trec la cullera de la boca, empasso la mel, bec aigua, poso la cullera dins del got d'aigua (no se si aixi es menja la mel a la resta del mon). Llavors ve en Nik i ens posa al davant una pizza i ens la mengem. Tambe un got amb iogurt (ja vaig dir que aqui el jogurt es liquid), i un plat amb una carn seca i molt salada, i una mena de llonganissa. Despres em posa un cafe turc al davant, pregunta Dobro kafa? Da, dic, dobro dobro. Tot aixo deu ser al voltant de les dotze, per esmorzar
Son cap a les dues quan anem cap a la piscina (ja en vaig parlar), ens banyem fins cap a les cinc, li ensenyo a en Nik a preparar clares, i visitem una cova. Ens instalem a un restaurant que te taules damunt del pont de fusta per dinar. A les sis em menjo un peix. Diria que es el primer cop que menjo peix a les sis de la tarda, pero aqui crec que es viu mes al ritme que et demana el cos que no pas a alguna logica horaria. No hi ha la preocupacio, per exemple, de a quina hora dines si tens un examen a les dues de la tarda. O esperar una mica que aviat seran les nou i ja podrem sopar. Res res..
Ai, pero quin peix mes bo! (m'encanta el peix). Juraria que es una truita, pero mes petita. Tambe te arros amb una mena de maionesa, un pilonet de pesols, blat de moro i pastanaga, i patates aixafades, dues olives i una fulla d'enciam (aquesta decoracio sembla que es internacional, doncs). Se'm mor una abella dins la cervesa. Despres caminem pel riu mes net de serbia, si es que ja posare les fotos quan les tingui, perque..

Tambe tasto tota mena de cevaps, variants del mateix, pero amb diferents noms que no puc recordar. La questio es tenir carn posada dins d'una pita, aixi es resumiria sempre.. Pa i carn, si no t'agrada la carn.. t'ha d'agradar la carn

I be.. son les dues i mitja, ara es mengen un pressec, estan com una cabra, encara no hem dinat.. L'altre dia l'Ana es va posar a fregir carbassa a les cinc de la tarda, i a les nou del vespre la Jesa em va donar tres trossos enormes de gelat per menjar. El dia seguent de la pizza per esmorzar, la iaia ens va fer dos ous ferrats amb carbassonets (quins carbassonets mes bons! o son cogombrets? mai se quin es quin..), i el seguent una mena de pastis de formatge serbi, gibanica, de fet es formatge, ous i una pasta que tenen ells, es molt bo, no se pas com explicar-ne el gust
(i ara em menjo un munchmellow. No se gaire tampoc com descriure aixo, es com una nube de llaminadura amb una galeta sota i recoberta d'una fina capa de xocolata, portare munchmellows a la tornada..)