7.6.08

Necessito comprar-me llibretes, HAIG de comprar-me alguna llibreta. I bolis bic, negres, dels que venen de cinc en cinc i per menys de dos euros a l'Abacus. D'aquests ja en tinc, però en vull més, un paquet nou. No els vull de punta fina, perquè rebenten, els vull bic negre, que quan fa fred no guixen

També m'he comprat sabatetes per passejar, però m'han deixat els dits petits dels dos peus transformats en dues boletes vermelloses. No són sabatetes, són avarques, o albarques (albarca és un poble de 6 habitants, a no ser que entre el 2005 i el 2008 hi hagi hagut canvis en el cens), però igualment ja ho he dit bé, són sabatetes i si poso els peus junts hi ha el dibuix d'una sargantana, blanc sobre negre, i algun dit que sobresurt al final, amb l'ungla pintada vermella

Sabatetes per passejar per Belgrad, kao on kad poznavali smo. I oh! penso, mislim sa tamo, amb allà, els meus peus embotits dins les sabatetes fent plica-pleca damunt l'asfalt (les onomatopeies no són el meu fort, però és el so de l'avarca sobre l'asfalt, i, immediatament després, el so de la sola de l'avarca picant contra el taló, el pli-ple seria contra l'asfalt, el ca-ca amb la a esmorteïda, la sola contra el taló)

I quan estigui cansada de caminar, el sol em farà tancar els ulls mentre duc a terme una de les meves grans passions, seure a un bar on li toca el sol bevent cafè, potser escrivint alguna cosa dins les llibretes amb els bolis negres, però més probablement mirant-me les sabatetes i les sabatetes de la gent que passa pel carrer, sí, sa Nikolom na strana, ili Dobrom, ili Zlatom, ili.. ne znam, sad ne znam

I perdoneu aquests salts d'una llengua a l'altra, com si fossin actes de desconsideració vers a vosaltres, oh-lectors, ja que és poc probable que conegueu el significat de la paraula poznavati. Però sabreu que no són actes de desconsideració, i si ho són, també ho són cap a mi mateixa, ja que tot just estic a les basseroles de l'aprenentatge d'aquesta sonora llengua, i sovint, tot just després d'escriure-la, se m'oblida el significat

però en queda l'eco,