24.6.08

Cafe turc

M'agrada el proces de preparar cafe turc, mes que no pas beure-me'l, i m'hi estic aficionant. Al pis bec cafe turc mes pel plaer de preparar-me'l que per altra cosa. Es el cafe mes insa que existeix, crec, pero es igual, mola
Curiosament, als bars de Belgrad no en fan, potser perque tardes una bona estona, entre comencar a preparar-lo fins que te'l puguis beure pot passar, sense problema, un quart d'hora o mes

Agafes un casso petit petit, hi poses a dins una tassa d'aigua (o la quantitat que vulguis fer-ne, si es per dues persones, dues tasses) i ho poses a bullir. Si vols sucre, ho has d'afegir ara. Si hi vols llet, crec que despres, pero jo no ho bec amb llet..
Quan bull, ho treus del foc, aboques una mica d'aigua a la tassa, i dins el casso hi poses una cullerada i mitja de cafe (cullerada plena)(i cullera de postres) i ho tornes a posar a bullir
Un cop bull hi afegeixes la resta d'aigua i quan torna a bullir, ho poses a la tassa, esperes una bona estona (mes del que he tardat a escriure aquest post per fer temps mentre es refreda) i ajde!


I d'aqui una estona me'n vaig a l'illa Ada (el seu mar particular, al mig del Sava) i despres un parell de dies a Valjevo, o sigui que ja us explicare. Do jaja!