29.7.08

...disturbis..

Fa un parell de dies gairebe em foto de caps amb l'escenari que estaven muntant a Trg Republika. Com estan amb aixo del Belfest (un festival de teatre) pensava que seria per aixo. Ahir em van dir, pero, que estaven preparant la manifestacio per lo d'en Karadzic. Aquest vespre estava a casa la Natasa, hem posat la tele per veure les noticies (ella es periodista) i ja nomes quedaven quatre gats vagarejant per Trg Republika i voltants, i molts de policies. A una bona colla de canals posaven el mateix, pero ja no hi passava res, i nomes es veien trossos de vorera trencats pel terra i els antidisturbis xerrant entre ells tot tallant algun carrer. Despres he sentit que havien ferit a un periodista espanyol i hem dit que seria tot curios, veure com presentaven les noticies a espanya. Quan he arribat n'he llegit unes quantes i, des del meu punt de vista, el millor que hi ha es la que hi ha a reuters, basicament aquest fragment es el que la diferencia de les altres

Cientos de antidisturbios vigilaron la marcha, que transcurrió tranquilamente hasta que unas decenas de jóvenes relacionados con grupos ultras del fútbol comenzaron a lanzar bengalas y papeleras a los agentes. La policía respondió con gases lacrimógenos y estableció un cordón de seguridad en una de las principales calles de la ciudad

Apart d'aixo, tot be. Quan miravem la tele no estavem gaire lluny del centre, pero es que Belgrad en el fons es una ciutat petita i tot queda a la vora. Quan marxava cap a casa la Natasa m'ha dit: no vagis al centre, eh, laura? No no, he dit. Tampoc hi tenia res a fer, al centre. Al bus anterior al meu han pujat un parell de nois amb banderes de color blau




aqui us poso, per cert, una imatge agafada de la web cam d'aqui al costat. Potser algu s'ha entretingut mirant-la.. Aixo es Trg Republika, a la dreta es veu l'escenari, darrere seu hi ha el cavall, es veu el rellotge i anant cap a l'esquerra es va a kneza mihajlova

Tambe m'he tallat el serrell davant del mirall, avui. I he anat fins a Mirijevo. He dit, tota estirada mirant el cel: ahora no descanso, hago el vago. Tambe he dinat pasta amb forma de radiadors. I he fet dos cafes turcs (un ha quedat be i l'altre no). He parlat amb els meus pares i la meva germana per l'skype. I amb la Marina. He rebut un parell de mails. He menjat smokis al bus. Algu ha entrat molts cops al meu bloq des del Valles. Suposo que encuriosit per saber que tal esta tot per aqui. Doncs be..