14.7.08

Exit Festival



I despres d'aquesta petita introduccio (mes que res perque escolteu una mica com sona el serbi, que fa goig de sentir), fem la cronica o alguna cosa semblant de l'Exit Fest 2008

Sortim de Belgrad cap a les tres de la tarda (som quatre al cotxe) i creuem la plana de la Vojvodina en direccio a Novi Sad. Arribem a Novi Sad, anem a buscar un parell d'entrades, deixem una de les quatre persones a l'estacio de trens perque pugui tornar a Belgrad (no us explicare la de xanxullos que es munten per poder tenir entrades gratis) i anem a buscar un lloc on dormir. En Marko coneix un lloc al costat del Dunav (Danubi), al costat de la zona d'acampada, gratis i on s'hi esta la mar de be, o sigui que aparquem a la vora (passem amb el cotxe per un lloc on no crec que es pugui passar amb cotxe), agafem els trastos i ens anem a estirar a la vora del Dunav per no fer res. Son les cinc de la tarda



Des d'on estem estirats no fent res es veu la fortalesa on es fan els concerts. Porten una tenda, pero se'ls hi fa fosc i no tenen temps de muntar-la. Si, a les cinc de la tarda seiem a la platgeta perque no tenim res millor a fer i SE'LS HI FA FOSC PER MUNTAR LA TENDA. Aixi funciona el ritme balcanic. Cap a les deu o les onze per fi entrem a la fortalesa. Per arribar-hi des de la platgeta hem de passar per un carrer que va pel costat del Dunav ple ple de gent venent coses. No nomes cervesa freda i aigua, tambe ampolles petites d'alcohol variat, mocadors, sabates, entrepans, cevaps i coses d'aquestes que mengen, blat de moro bullit (la "mazorca" sencera, perdoneu que no em surti la paraula en catala ara), llums de colors, entrades pel festival (falses i no falses, pero a saber quines son les bones), cartellets que anuncien mes entrades pel festival, apartaments i habitacions per dormir, taxis per tornar a Belgrad o a l'aeroport de Belgrad, vaja, de tot.. i de fons es veu el pont que creua el Dunav iluminat de tots colors (verd, blau, vermell). Creuem el pont, arribem al casc antic, enfilem unes escales cap a la fortalesa, la laura compra l'entrada (mentre l'esta comprant un senyor li'n vol vendre una) i passem els controls de seguretat (molts, mes que en qualsevol concert-festival on hagi estat mai) i ja som a dins


(els controls)

i ale, de concert en concert fins a quarts de quatre, on estem tan rebentats que decidim tornar. Anem al cotxe, agafem les mantes i les coses, canviem les bambes per xancletes (prefereixo que em robin les xancletes que les bambes) i anem a estirar-nos a la vora del Dunav. A les onze el sol es massa fort com per poder dormir i obro els ulls i dic bon dia..



bon dia... darrere els arbres hi ha el riu

amb calma balcanica, des de les onze fins les sis de la tarda, tot el que fem es desplacar-nos, primer a una platja, despres a una altra (a uns pocs metres l'una de l'altra, tot s'ha de dir)






Platja n`1 amb diferents barcos flotant. I em banyo, em banyooo al Danubiii :) per primera vegada a la vida :) i quedo feta un fastic, perque el terra esta fet de llot, pero es igual, ja m'he banyat al Dunav


Platja n`2, amb vistes a la fortalesa

A les sis decideixen anar a menjar alguna cosa i menjo pljeskavice (una cosa semblant al cevap, pero mes tirant a forma d'hamburguesa) mentre en Marko i l'Uros obren una llauna de sardines. Com que m'ho conec i el concert de Gogol Bordello comenca a tres quarts de nou i ja son gairebe les vuit (i a les sis s'ha decidit anar a menjar, siii, visca els balcanics) els hi dic que vaig tirant i que ja ens trobarem alla. De fet he quedat amb la Vesna, una noia d'Ucize que conec de Belgrad i que a la nit anterior ens vam trobar per casualitat. Aixi doncs, me'n vaig xinoxano cap al concert

(perdoneu que les fotos siguin tan dolentes.. es el que hi ha)




i entro a dins i flipo amb alguns escenaris







i em preparo per escoltar Gogol Bordello




(el dibuix que hi ha sota les lletres "Exit" no es una estelada, pero gairebe!)


(estelada i cervesa, ben be com si fossim a.. a aquell festival que feien a arbucies i ara fan a sant celoni. Joder, no em surt el nom!). Em va sobtar molt que al bar nomes hi hagues vi i cervesa (i aigua i suc i refrescos). Pero res de cubates. Vi i cervesa

i ara vindrien algunes fotos d'uns quants concerts, pero no valen la pena. La Vesna en va fer, o sigui que si me les envia i veig que son millor, les posare. Ara, els concerts, increibles. Ai... per exemple



Gogol Bordello

Pero tambe molts d'altres.. Besh o Drom, Kultur Shock

(uns dibuixos amb musica de Besh o Drom. Vaig tenir la gran sort que tothom era escoltant Juliette&the licks i sobretot, manu chao, i que jo tenia tot l'espai del mon per ballar aquest grup i el que va venir a continuacio)



Despres, amb els pantalons blancs per culpa de la polseguera, vaig retrobar-me amb en Marko i els dos amics mentre la Vesna se n'anava a dormir, i vam continuar passant l'estona a l'escenari de reagge




fent res fins que se'ns va fer de dia..

i vaig poder tornar-me a admirar del lloc on era


i ajde.. bona nit..


poca cosa mes. Em llevo a les dotze, l'amic d'en Marko diu que si em sembla be marxar cap a Belgrad al cap de mitja horeta, dic que d'acord i cap a les tres sortim de Novi Sad (siiiii, ritme balcanic!). Ens equivoquem d'autopista i fem una vintena de quilometres en direccio Zagreb. Despres ens n'adonem, reculem i tornem a Beograd creuant plana i camps de blat i girasol