21.7.08

Som dilluns. Més coses que no voldria oblidar al tornar a casa.. per exemple, hi ha un gelat (na primer, ima sladoled) que anuncien en italià i que s'anomena ,,Macho'' (sento vergonya aliena cada cop que fan l'anunci). Macho.. Tampoc voldria oblidar que al supermercat venen ,,Ideas al plato de Gallina Blanca'' o que avui a una llibreria he vist ,,Bearn''. O que tenen una mena de patè (de textura una mica més melosa) que li'n diuen pašteta /paixteta/. Quan no tinc res millor a fer, dic pašteta o šargarepa (pastanaga), que són dues paraules que m'agraden molt. Paixteta. Del patè ja no en diré més patè, ara n'hi diré paixteta. Que dels ous ferrats n'hi diuen jaje na oko (jaje és ou, oko és ull)(això ho acabo d'aprendre ara, que m'han preguntat si en volia). Que avui que per fi m'he depilat les cames ha comencat a ploure i diuen que plourà fins el diumenge. Que un false friend (fols frijen) és konkurencija, que vol dir competència, i un altre és simpatični, que no vol dir simpatic sinò guapo. Que fins fa una setmana no vaig enterar-me que el canal de televisió HRT vol dir Hrvatska radiotelevizija, i que per tant és un canal croat, i que per tant els subtítols estan en croat (cosa que diu molt poc del meu aprenentatge de serbo-croat, o que diu molt de la poca diferència que hi ha entre el serbi i el croat). Que continuo sense entendre els seus horaris alimentaris. Fa uns dies vaig arribar a la conclusió que l'hora de dinar aquí és a les cinc de la tarda, però m'ho van tornar a destarotar quan dissabte vam dinar a les cinc i diumenge a les dues com les persones normals. O sigui, que no hi ha horaris. Que continuo sense entendre perquè a vegades dormen abrigats amb tovalloles grosses

I to je to..






P.D - ah, si! Sembla ser que han arrestat en Karadžić